Read more: cara-cara nak buat gambar bila diklik menjadi zoom ~ Aerol Hafiezi http://aerol-rianbow.blogspot.com/2011/05/cara-cara-nak-buat-gambar-bila-diklik.html#ixzz1dBA4eOjp

Tuesday 8 November 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha 2011 :)

Salam Hari Raya Aidiladha semua.. Tahun ni aku beraya di rumahku saja. Memandangkan adik aku tengah prepare untuk spm skrg ni, xjadi la nak balik kmpg. Dok diam2 je la kat sini.. Mujur la semua ahli dalam family tercinta nihh ada di sini menemani. Ta la rasa sunyi sangat di pagi raya..Ecewah..lagipun ramai saudara-mara aku datang beraya di sini..Best2:-)
Juadah pagi raya kami.. Nasi impit, lontong & kuah kacang. Seronok juga beraya kat rumah sendiri ni ye...:-) 
Btw aku tetap ta lupe kat kampung halaman aku !Rindu nenek dgn atuk ! :DD
InsyaAllah cucumu akan datang menziarahi kamu kelak !

Firman Allah S.W.T dalam surah Al-Kautsar ayat 2 : 
Maksudnya : "Maka kerjkanlah sembahyang kerana Tuhanmu semata-mata dan sembelihlah korban sebagai bersyukur".
Allah S.W.T.telah berfirman dalam Surah Al-Haj ayat 37 : 
Maksudnya: "Daging dan darah binatang korban atau hadiah tidak sekali-kali akan sampai kepada Allah, tetapi yang sampai kepadaNya ialah amal yang ikhlas berdasarkan taqwa dari kamu". 


Sabda Rasulullah S.A.W.:
Maksudnya : "Aku diperintahkan dengan menyembelih korban itu dan ia adalah sunat ke atas kamu". (Hadis riwayat Tirmidzi)

No comments:

Post a Comment